Branża e-commerce a monitorowanie sklepów internetowych

Branża e-commerce a monitorowanie sklepów internetowych

Wbrew pozorom, prowadzenie sklepu internetowego wcale nie jest łatwiejsze od zajmowania się placówką stacjonarną. Właściciel, nieustannie musi śledzić poczynania swoich konkurentów i dostosowywać atrakcyjność swojej oferty do ich cen. Dodatkowo, musi wprowadzać ciekawe promocje, zniżki czy produkty sezonowe, które będą mogły przykuć uwagę klienta.

Monitorowanie sklepów internetowych – na czym polega?

Monitorowanie sklepów internetowych jest jednym z bardziej współczesnych pojęć stworzonych na potrzeby branży e-commerce. Jednym z zadań takich działań jest monitorowanie funkcjonowania naszego sklepu – im więcej statystyk będziemy posiadać, tym bardziej wiarygodne okażą się wyniki. Jednak najważniejszym filarem tego procesu jest monitorowanie sklepów internetowych nie należących do nas, a do naszej konkurencji. Pozwoli nam to szybko i dokładnie określić, czym różni się firma przeciwnika, na co stawia i co jest jej największą zaletą – może nią być polityka cenowa czy podejście do klienta.

Co daje nam monitorowanie ?

Według najnowszych danych, tym co decyduje o skorzystaniu klienta z danego sklepu nie jest wcale najniższa cena. Na jego decyzję wpływ ma parę pomniejszych i dodatkowych czynników, które łatwo możemy odkryć monitorując funkcjonowanie jednego z bardziej zyskownych i intratnych sklepów internetowych. Pozwoli nam to skupić się na jego ruchach i modelu działania, co wykorzystać z korzyścią będziemy mogli w swojej placówce. Regularne monitorowanie sklepów internetowych pozwoli nam być posiadaczami informacji z pierwszej ręki na temat tego, jakie ceny panują u konkurencji, na co się tam stawia oraz jak wygląda jej strona internetowa, czy które produkty są hitem sprzedażowym.

Źródło: https://dealavo.com/pl/